
Jakość a koszty!
11-11-2008
W obliczu stale rosnącej konkurencji na rynku krajowym i międzynarodowym firmy poszukują rozwiązań, które pomogą im na rozwój działalności, a nierzadko na przetrwanie na rynku. Zapewnienie wysokiej jakości produktów lub usług oraz rzeczowa analiza kosztów, w tym również kosztów jakości to dwa zagadnienia bez których niemożliwe jest obecnie skuteczne funkcjonowanie firmy.
czytaj dalej...
Motywy wdrażania systemów zarządzania jakością
14-11-2008
Podejmując decyzje o wdrożeniu i certyfikowaniu systemu zarządzania jakością w firmie, zarządy (przedsiębiorcy)
kierują się różnorakimi pobudkami.
Można je zakwalifikować do trzech grup:
1. Potrzebę wdrożenia i certyfikowania systemu zarządzania jakością wymusza otoczenie –
najczęściej strategiczny klient (klienci).
Bardzo często strategiczny klient (lub klienci) stawiają producentowi
i/lub dostawcy usług bezwzględny wymóg zaprojektowania, wdrożenia i certyfikowania systemu zarządzania jakością.
Jest to forma „propozycji nie do odrzucenia” i jej spełnienie warunkuje utrzymanie pozycji rynkowej,
a nierzadko umożliwia kontynuowanie działalności.
czytaj dalej...